Advertisement Close

2010 Census Forms Set to Arrive in 120 Million Mailboxes Across Nation

posted on: Mar 13, 2010

2010 Census forms will arrive this week in 120 million mailboxes between March 15-17 ― continuing the constitutionally mandated, once-a-decade population count and civic ceremony that dates back to 1790.

Census Bureau Director Robert M. Groves is urging communities to fill out and return their census forms as soon as they receive them. “It’s one of the shortest forms in our lifetime asking just 10 questions and should only take about 10 minutes to complete ― yet the benefits to your community are enormous.” In fact, census data help determine how more than $400 billion in federal funds are distributed to tribal, state and local governments every year ― including funding for schools, roads, health care and other critical social service programs.

Groves adds that if residents mail back the census form, they could help save hundreds of millions of taxpayer dollars. “It’s a lot less expensive to get responses back by mail than it is to send census takers to knock on doors of households that failed to respond,” he explains. Following up door-to-door to count households from May to July will require hiring about 650,000 census workers and cost more than $2.3 billion.

It’s Easy: A Look at the 2010 Census Questionnaire

The census mailing package includes a cover letter, the 2010 Census form and a postage-paid return envelope. The 10 questions are basic and should take about 10 minutes to complete. The 2010 Census asks the following questions:

1. The number of people living in the residence

2. Any additional people that might be living there as of April 1, 2010

3. Whether the residence is owned or rented

4. Telephone number (in case the Census Bureau has follow-up questions)

5. Name

6. Sex

7. Age and date of birth

8. Whether of Hispanic origin

9. Race

10. Whether that person sometimes lives somewhere else

Language Assistance Guides in 59 languages, including Arabic are available at local Questionnaire Assistance Centers or at 2010Census.gov. Residents can also call a Telephone Questionnaire Assistance centers at 1-866-872-6868 (English). The 2010Census.gov site also provides an informational video in Arabic explaining step-by-step instructions for filling out the census form.

It’s Safe: Your Personal Information is Confidential by Law

Census data are the basis for America’s representative democracy, ensuring that Congress is reapportioned every 10 years based on a state’s total population. All census responses are confidential; they are protected by law and not shared with anyone. By law, the Census Bureau cannot share respondents’ individually identifiable answers with anyone, including other federal agencies and law enforcement entities. All Census Bureau employees take the oath of nondisclosure and are sworn for life to protect the confidentiality of the data.

More information, electronic press kits, news releases, fact sheets and multimedia are available on the Census Bureau’s online news room at <2010census.gov>.

Arabic Version:

استمارات التعداد السكاني لعام 2010 في طريقها للوصول إلى 120 مليون صندوق بريد في كل أنحاء البلاد.

الإجابة عن 10 أسئلة وإرسالها بواسطة البريد، و10 دقائق تقضيها في التعداد يمكن أن توفّر الملايين على دافعي الضرائب

ستصل نماذج استمارات التعداد السكاني لعام 2010 هذا الأسبوع إلى 120 مليون صندوق بريد وذلك في الفترة 15-17 مارس/ آذار، استمراراً للتعداد السكاني المنصوص دستورياً على إجرائه كل عشر سنوات ولمراسم مدنية يرجع تاريخها إلى عام 1790.

يحثّ السيد روبرت م. غروفز، مدير مكتب التعداد، المجتمعات على ملء استمارات التعداد وإعادتها في أسرع وقت ممكن من تسلّمها، وصرّح بأنها ” واحدة من أقصر الاستمارات في أيامنا وتوجه 10 أسئلة فقط وتحتاج إلى حوالي 10 دقائق لتعبئتها- غير أنّ الفوائد التي تعود منها على مجتمعكم هائلة.” والواقع أنّ بيانات التعداد تساعد على تحديد كيفية توزيع أكثر من 400 بليون دولار من الاعتمادات المالية الفدرالية على الحكومات القبلية وحكومات الولايات والحكومات المحلية كل سنة، بما فيها اعتماد التمويل للمدارس والطرق والرعاية الصحية وغيرها من برامج الخدمات الاجتماعية البالغة الأهمية.

ويضيف السيد غروفز أنّ إعادة السكان استمارة التعداد بالبريد يمكن أن توفّر مئات الملايين من الدولارات على دافعي الضرائب. ويوضح قائلا:” إن الحصول على الردود عن طريق البريد أقل كلفة بكثير من إرسال مندوبي التعداد للطرق على أبواب الأسر التي لم تبعث بردودها.” فالمتابعة من بيت إلى بيت لإحصاء الأسر في الفترة من مايو/ أيار إلى يوليه/ تموز سوف تتطلّب توظيف حوالي 000 650 من أفراد التعداد وتتكلّف أكثر من 2,3 بليون دولار.

الأمر سهل: نظرة على نموذج التعداد السكاني لعام 2010

تتضمّن المجموعة البريدية للتعداد السكاني رسالة تقديمية واستمارة التعداد ومظروفا مدفوعا رسم البريد لإعادة الرد. ويوجه تعداد 2010 الأسئلة التالية:

1- عدد الأشخاص المقيمين في المسكن.

2- أي أشخاص إضافيين يحتمل أن يقيموا فيه اعتبارا من 1 أبريل/ نيسان 2010.

3- ما إذا كان المسكن ملكا للمقيم أو مستأجَرا.

4- رقم الهاتف ( للاتصال في حال وجود أسئلة للمتابعة من قبل مكتب التعداد ).

5- الاسم.

6- الجنس

7- العمر وتاريخ الميلاد

8- ما إذا كان الساكن من أصل إسباني.

9- العرق.

10- ما إذا كان الشخص يقيم في مكان آخر أحياناً.

وتتوافر أدلة للمساعدة اللغوية بـ 59 لغة، منها اللغة العربية، في المراكز المحلّية للمساعدة في ملء النماذج أو على الموقع 2010Census.gov. ويمكن للسكان أيضا الاتصال بأحد مراكز المساعدة الهاتفية في ملء النماذج على الرقم 6868-872-866-1(بالإنجليزية). وكذلك يوفر الموقع 2010Census.gov شريطا إعلاميا للفيديو باللغة العربية يشرح فيه خطوة بخطوة تعليمات ملء نماذج التعداد.

ملء الاستمارة عملية مأمونة: بياناتك الشخصية سريّة بحكم القانون

إنّ بيانات التعداد هي الأساس الذي تقوم عليه الديمقراطية التمثيلية في أمريكا، التي تضمن إعادة تخصيص المقاعد في الكونغرس كل 10 سنوات وفقا للعدد الإجمالي للسكان في كل ولاية. وجميع الردود على التعداد سرية، ويحميها القانون، ولا يمكن إطلاع أي شخص عليها. إذ لا يستطيع مكتب التعداد بحكم القانون إطلاع أي جهة، بما في ذلك الوكالات الفدرالية الأخرى وأجهزة إنفاذ القوانين، على ردود فرادى المجيبين. ويقسم جميع الموظفين في مكتب التعداد اليمين على عدم إفشاء البيانات وعلى حماية سريتها مدى الحياة.

يمكن الحصول على مزيد من المعلومات، ومجموعات المواد الإعلامية الإلكترونية، والنشرات الإخبارية، وصحائف الوقائع، والمواد متعددة الوسائط، من غرفة أنباء مكتب التعداد على شبكة الانترنت في الموقع .2010Census.gov